۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به بهانه رونمایی از دو خودروی جدید

اگر خودروسازان ایرانی در صنعت خودرو سازی حرفی برای گفتن نداشته باشند، بی برو برگرد در علم «آدم سازی» حرفها برای گفتن دارند چون انسان ها در «سختی ها» ساخته می شوند و خودروی ملی هیچی که نداشته باشد این یه قلم جنس را دارد. در ضمن خودروسازان ثابت کرده اند برای پیروزی در اهداف «بر و رو» مهم نیست،«رو» که داشته باشی کافیست. یعنی برای موفقیت نباید به نظرات و انتقادات توجه کرد باید با کمال پر رویی و با هر کیفیتی «تخت گاز» خودرو ساخت. آنها معتقدند باید به خودرو خندید تا خودرو هم به ما بخندد. چون این افکار ماست که جهان (خصوصا خودرو) را می سازد نه شرکت های خودرو ساز! پس طبق «قانون جذب» اگر یک نفر نتوانست «پراید» را «پرادو» ببیند عینهو فلجی که نمی تواند قهرمان المپیک شود، مقصر خودش است.آنها به همین شیوه سالهاست که خودرو می سازند و حالش را می برند. مثلا اگر یک ماه «کمپانی بنز» چنین خودرو هایی روانه بازار می کرد تا الان هفت کفن پوسانده بود! پس نتیجه می گیریم، تلقین و اعتماد به نفس از جنس قطعات و کارکرد خودرو هم مهم تر است و این یعنی روان شناسی و یا همان «آدم سازی» به جای «خودرو سازی»!

اصولا ما تنها کشوری هستیم که وقتی خودروهای مدل جدیدمان رو نمایی می شوند. دقیقا نمی دانیم کجایشان و تا چه حد قرار است افتضاح تر از مدل قبلی باشد. همه کشورها در مراسم رونمایی منتظر دیدن یک چیز محیرالعقول و یا آپشن جدیدند که با آن مات و مبهوت شوند. اما ما با هر رونمایی عینهو لپ لپ به دنبال هاج و واج شدنیم. که مثلا این بار چه چیزی فراموش شده که روی خودرو نصب شود! خوبیش هم به این است که صاحب تیبای مدل 95 نمی تواند به صاحب مدل 90 پز دهد چون ممکن است خودروی تولیدی 90 از 95 سرتر باشد. البته فرقی هم ندارد مثلا اگر می شود بنز 2015 را از بنز 2016 از روی آپشنی که دارند تشخیص داد ما هم خودرو های ملی را با ایراداتشان تمایز می دهیم. مثلا وقتی می بینیم خود رویی آتش گرفته بلافاصله می فهمیم، خودروی مورد نظر پژو 405 مدل 83 بوده و یا اگه تسمه تایم می برد حتما 206 مدل 92 است و اگر صفحه کلاجش مشکل دارد تیبای 91 است. همین طور الی آخر...

البته اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم در مدل های جدید چراغ را هم تغییر می دهند یعنی چراغ ماشین های کلاس بالا را روی ماشین های کلاس پایین می گذارند تا اینطوری عزت نفس ماشین را بالا ببرند. چیزی مثل کلاسe , s ماشین بنز! هیچ می دانید چه تعداد از مردم با این جمله که: «پیکان شان چراغ بنزی است» شاد شدند و البته روحشان هم شاد شد؟

خوشبختانه به کوشش متخصصان داخلی، ما هم اکنون به تکنولوژی «صندوق دارکردن» خودروهای «هاچ بک» و «وانت کردن» خودرو های «صندوق دار» و «کابین دار کردن» خودروهای «وانت» دست یافتیم که طبعا ارزش این کار را نمی توان در این سطور بیان کرد! فقط می توان گفت: قربون روی ماه نشسته همه اشان!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    3 3
    اینم از سرتون زیاده لطفا تایید کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    9 0
    این قطعات چینی خودرو ها معضلی شده
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    1 0
    دقیقا موافقم عاااااااااااالی بود